Skocz do zawartości
spod

Jak dodawać własne textury [Source Sdk]

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, w tym poradniku opisze jak dodawać własne textury/obrazki do Source sdk aby można było je wykorzystać w programie do tworzenia map jakim jest Source sdk.

 

1. Pierwszym krokiem będzie pobranie programy VTFedit, kilkamy ten link ->http://nemesis.thewavelength.net/index.php?c=178 a następnie wybieramy "Archive".

G3IPSFx.png

2. Drugim krokiem co musimy zrobić do rozpakować pobrany program w z rar'a, gdy już go rozpakujemy włączamy VTFedit'ora.

3. Trzeci krokiem co musimy teraz zrobić to wejść w "Options" i odhaczyć "Auto Create VMT File". Musimy to odhaczyć ponieważ jeśli nie zrobimy tego nie będziemy dostawać pliku w formacie VMT (jest to ważny plik).

GzjAO4s.png

4. Czwartym krokiem co teraz będziemy robić to dodawać swoi obrazek, więc tak wchodzimy w zakładkę "File" wybieramy opcje "import" i teraz wybieramy obrazek który ma zostać texturą do programy Source sdk, w moim przypadku będzie to obrazek wykonany przez @CyCu.

dpJCW2Z.png

Musimy za pamiętać kilka ważnych zasad aby obrazek dział poprawnie i pojawił się nam w Source sdk:

- Format obrazka musi to być BMP. lub JPG.

- Rozmiary obrazka dozwolone:

1x1

8x8

16x16

32x32

64x64

128x128

256x256

512x512

1024x1024

2048x2048

128x512

256x1024

8x512

64x16

- Rozmiary obrazka niedozwolone:

246x874

512x513

643x125

 5. Piąty krok, po wybraniu obrazka pojawią się nam opcje co możemy z tym obrazkiem zrobić, nic nie zaznaczamy dajemy po prostu "OK"

dpJCW2Z.png

po naciśnięciu "OK" pojawia się nam nasz obrazek który wybraliśmy. Teraz zapisujemy go, wchodzimy zakładkę "File" następnie wybieramy "Save As.." nazywamy obrazek jak chcemy w moim przypadku będzie to "fragujemy"

VW0XX9F.png

6. Szósty krokiem co teraz trzeba zrobić aby widzieć obrazek w source sdk to przenieść 2 pliki które nam stworzył VTFedit, w moim przypadku są to pliki o nazwie fragujemy (txt + vtf)

eNMlodC.png

2 pliki fragujemy, przenosimy do folderu Custom który musimy stworzyć i go nazwać "Custom" gdzie go stworzyć, podam przykładową scieżkę.

D:/Programy Files/Steam/steamapps/common/Counter Strike Global Offensive/csgo/materials/Custom

Po przeniesieniu 2 plików otwieramy pilk tekstowy i robimy tak jak na obraz czyli podajemy ścieżkę do Folderu Custom

 

S3mXvoN.png

8. Ostatnim krokiem co robimy to odpalamy Source sdk i tworzymy mapę na której wykorzystamy nasz obrazek/texturę.  Txt nasza nazywa się tak jak ją zapisaliśmy.

ewsvEAZ.png

9. Efekt końcowy

tksKDzU.jpg

 

Poradnik by NC+ for Fragujemy.com

Zakaz kopiowania

  • Ustrzel fraga! (+) 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Olikdel1
      AMXMODMENU składa się z 3 głównych kart. Za pierwszej z nich dostępne są funkcje takie jak:
      1. Wywal gracza
      2. Zbanuj gracza
      3. Uderz/zgładź gracza
      4. Gracz drużyny
      5. Zmień mapę
      6. Głosuj na mapy
      7. Rzeczy związane z rozmową
      8. Komendy klienta
      9. Więcej...
      0. Wyjście
       

      Opis:
      Wywal gracza - wyrzucamy gracza z serwera tzw. kick
      Zbanuj gracza - banujemy gracza, na klawiszu 8 wybieramy długość bana(chyba że jest wgrany amxbans)
      uderz zgładź gracza - tutaj możemy zabijać graczy oraz ich slapować(uderzać)
      gracz drużyny - możemy tutaj przenosić graczy między drużynami. Na klawiszu 8 wybieramy drużynę
      zmień mapę - wybieramy mapę do zmiany
      głosuj na mapy - możemy zrobić głosowanie na wybrane mapy
      Rzeczy związane z rozmową - mamy tutaj różne słowa do wyboru np hello
      komendy klienta - podstawowe komendy (np. wywal gracza)
      więcej - zmieniamy na następną kartę
       

      Na karcie 2 mamy takie rzeczy jak:
      1.  Komendy serwera 
      2.  ustawienia cvar'ów 
      3.  Konfiguracja 
      4.  Us tawienia języka 
      5. Ustawienia statystyk
      6. Zatrzymaj pluginy
      7. Ogranicz bronie
      8. Teleportuj gracza
       
       
      Opis:
      komendy serwera - możemy tutaj zrestartować rundę
      ustawienia cvar'ów - ustawiamy tutaj cvary czyli na przykład czas wybuchu bomby od podłożenia
      konfiguracja - w sumie to nie wiem o co chodzi. Zawsze jest tu pusto
      ustawienia języka - ustawiamy tutaj język amxmodmenu
      ustawienia statystyk - możemy wyłączyć pluginy takie jak /rankstats czy /me
      zatrzymaj pluginy - zatrzymujemy/wyłączamy aktywne pluginy
      ogranicz bronie - możemy tutaj zablokować np tarcze
      teleportuj gracza - teleportujemy gracza w wybrane wcześniej miejsce(na przykład siebie na resp przeciwnika )
      Na stronie 3 są rzeczy które nie powinny interesować zwykłego admina.
      1. Plugin Cvars - możemy zmienić ustawienia pluginów
      2. Plugin Commands - komendy pluginów
       
       

      To będzie tyle z amxmodmenu. Pozdrawiam
    • Przez TygryS
      Poradnik 
      Demo/HLTV CS 1.6
       
      W tym poradniku dowiesz się jak nagrać demko, w jaki sposób je odtworzyć, jak używać narzędzi podczas oglądania demka i skąd pobrać demka HLTV Fragujemy.com
       
       
      Nagrywanie demka
       
      1. Włącz Counter-Strike
      2. Wejdź na serwer
      3. W konsoli ( ~ ) wpisujemy record "nazwa dema"

       
      4. Po zakończeniu nagrywania w konsoli wpisujemy stop

       
      5. Nagrane demko znajdziemy w folderze CS a dokładniej cstrike lub cstrike_polish

      Ciekawostka:
      Podczas nagrywania i oglądania demka, nie zobaczymy gdy ktoś robi spray'a. 
       
      Menu przy oglądaniu demka
      Gdy włączymy demko komendą viewdemo, do dyspozycji dostaniemy menu wspomagające oglądanie

      1. Spis demek pobranych/nagranych, które znajdują się w folderze cstrike
      2. Przewinięcie do początku
      3. Spowolnienie materiału 1/2 lub 1/4
      4. Cofanie 1 klatki
      5. Pauza
      6. Start
      7. Przewinięcie 1 klatki w przód 
      8. Przyśpieszenie materiału 1/2 lub 1/4
      9. Przewinięcie do końca
      10. Zatrzymanie demka
       
       
      Pobieranie/odtwarzanie demka HLTV FG
       
      HLTV  (ang. Half-Life Television) na serwerach Fragujemy nagrywane jest 24/7 a wgląd do demek mamy 7 dni wstecz. Poniżej serwery i linki, z których możemy je pobrać.
       

       
      Lista serwerów FG HLTV:
      4FUN -> http://173548.node49.pukawka.pl/
      Zombie Mod -> http://217725.node53.pukawka.pl/
      Only DD2 #1 -> http://855432.node35.pukawka.pl/
      Only DD2 #2 -> http://230220.node50.pukawka.pl/
      FFA -> http://583486.node43.pukawka.pl/
      GunGame -> http://325855.node36.pukawka.pl/
       
      Ważna informacja!!
      Aby odtworzyć i obejrzeć HLTV z serwera, musisz mieć pobrane wszystkie pliki serwerowe (tj. modele, roundsoundy itd.) oraz daną mapę. Aby mieć wszystko pobrane, po prostu wejdź na dany serwer a wszystko automatycznie się pobierze. Gorzej może być z mapą, którą prawdopodobnie będziesz musiał sam wgrać w pliki CS'a. Mapy najlepiej pobrać stąd -> https://gamebanana.com/ (do map podane są instrukcje gdzie wrzucić pliki), ale zawsze robimy to w folderze cstrike.
       
      1. Gdy już pobierzesz demko, twoja nazwa pliku spakowana w rozszerzeniu .zip będzie wyglądać tak: 


       
      2. Odtwórz folder z grą, następnie cstrike i tam wrzuć plik z demkiem
      Najczęstsza lokalizacja gry na komputerze: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life\cstrike

       
      3. Włącz Counter-Strike
      4. Włącz konsole ( ~ ) i wpisz playdemo "nazwa dema" lub viewdemo "nazwa dema" (playdemo odtwarza tylko demo a viewdemo daje nam narzędzia). W tym przypadku będzie to viewdemo "hltv-2403122011-de_cbble"

       
      5. Po wpisaniu możemy oglądać perspektywę każdego gracza razem z narzędziami do przewijania, spowalniania itd.

       
      Poradnik stworzony na potrzeby Fragujemy.com 
       
       
      @ Nowy fragowicz @Fragowicz @ Emerytowany Fragowicz @ Elitarny fragowicz @ Premium
    • Przez FAIRGAME
      CS2MOD.pl - Forum o tematyce Counter-Strike 2, CS2, Source 2, SourceMod 2
       
      Witam, forum w chwili obecnej jest w wersji BETA, zgłaszamy się do was, aby wspólnie razem móc lepiej stworzyć forum i społeczność która zawita na naszą strone. Forum będzie związane tylko i wyłącznie z tematyką Counter-Strike 2 i konfiguracją serwerów Dedykowanych lub VPS pod CS2. Jeśli masz jakieś propozycje, sugestie lub fajny pomysł, to zapraszamy do podzielenia się z nami.
       
      Chcemy też podkreślić, że forum służyć będzie do pomocy i normalnej konwersacji. Każde patologiczne lub toksyczne zachowanie będzie surowo karane. Zależy nam na forum gdzie uzyskacie pomoc lub wsparcie, gdzie będziecie mogli miło spędzać czas na poszukiwaniu pluginów, pisaniu poradników lub pomaganiu innym w konfiguracjach lub innego typu problemach. Tworząc takie forum robię to zmyślą o ludziach, aby każdy który kocha CS2 mógł mieć takie miejsce gdzie może dzielić się swoją pracą lub uzyskać pomoc i wszystko to co potrzebne do Counter-Strike 2.
       
      Na chwile obecna poszukujemy: Moderatorów, Ekspertów, Redaktorów.
       
      Link do forum: https://cs2mod.pl
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności