Skocz do zawartości
frez

Gdzie się ustawiać na mapie? World of Tanks cz.2

Rekomendowane odpowiedzi

Niszczyciele (TD)

 

fb

[fot. Objekt  704]

 

Pozycja na liście?

Wysoka:

Gdzie jechać?

To zależy. Jeśli wasz TD jest twardy i wytrzymały z przodu jak np. JagdTiger, francuski Foch lub T95, spokojnie możecie jechać razem z ciężkimi, czyli na tzw. "mordownie". Jeśli są to gęste zabudowania unikajcie wjeżdżania w sam środek, gdyż przy małej zwrotności i braku możliwości obracania lufy, nie jesteście w stanie skutecznie reagować na ataki z flanki. Najlepiej ustawić się na obrzeżach miasta, pokrywając jakąś długą drogę. W ten sposób chronicie ciężkie czołgi przed flankowaniem. Przy takim stylu gry nie liczcie za bardzo na kamuflaż, więc warto przemyśleć kwestie perków.

Natomiast, jeśli wasz TD jest miękki jak np. Dicker Max, pozostaje tylko i wyłącznie kampa i liczenie na kamuflaż, ponieważ każde wykrycie najczęściej kończy się śmiercią. Jednak jesteśmy w "topce", od nas zależą losy bitwy, co zrobić? Kampić w bazie i czekać, aż HT z przodu się wykrwawią? Tak. Jeśli HT są głupie i prą do przodu na rzeź, nic nie poradzicie, jeśli mądre i korzystają ze wsparcie TD to sobie postrzelacie. Na szczęście są mapy na których zakamuflowani z drugiej linii możecie wspierać HT na mordowni i właśnie tam koniecznie się ustawcie. Nawet jeśli nasze HT na mordowni padną, ogarnięty dowódca TDka potrafi podobijać wrogie nacierające już "ogryzki". Miękkimi TDkami nigdy nie pchajcie się w miasto. Jeśli wylosowało wam mapę miejską koniecznie znajdźcie jakąś naturalną przeszkodę (np. okno), tak żeby wystawała tylko lufa.

Jaka sytuacja na polu bitwy jest najlepsza dla TD?

Najlepiej dla was, gdy przeciwnik będzie mocno parł do przodu. Wtedy często macie okazje wbić rekordowe ilości DMG. Jeśli wasza drużyna gra bardzo agresywnie i szybko niszczy przeciwnika to mimo iż wygracie to będzie dla was słaba bitwa, ponieważ sobie nie postrzelacie. Jeśli widzicie sytuację, że wasz team nie stracił żadnego czołgu, a u przeciwnika już połowy nie ma to wtedy nie ma co czekać, jedziecie co sił w gąskach, żeby strzelić sobie chociaż na sępa.

Jakie cele obierać?

Podstawowa zasada wszystkich czołgów to strzelacie do tego co ma najmniej HP lub jest najgroźniejszy. Lepszy 1 martwy niż 2 z połową HP, ponieważ ten jeden już ani razu nie wystrzeli. Wszystko pięknie i ładnie, ale jest małe ale. Działa są różne o różnym czasie przeładowania, jeżeli mamy działo co zadaje 1000 DMG i przeładowuje co pół minuty to wydaje się: "...jakie to marnotrawstwo dobijać czołg z 10% HP". Czy to znaczy, że czołg z dużym kalibrem i wolnym czasem przeładowania ma nie dobijać? To zależy. Jeśli obok nas (najlepiej w plutonie) jest czołg z działem "spamerskim", które zadaje niewielkie ilość DMG, ale bardzo często to lepiej zostawcie dobijanie takim czołgom. Spamer dostanie fraga, a Ty dużo DMG i każdy zadowolony. Oczywiście każdy "spamerski" TD (czy to inny czołg) obowiązkowo tylko i wyłącznie dobija cele. Dodam jeszcze, że "spamerskimi" działami warto strzelać w gąsienice, dużo więcej wtedy zyskacie.

Czego unikać?

Samotności. Nigdy nie pozwólcie doprowadzić do sytuacji, że jesteście osamotnienie w jakims rejonie mapy. Wszystkie medy tylko czekają i szukają osamotnionych TDków, ponieważ to dla nich łatwy frag. Unikajcie otwartych przestrzeni bez skałek lub zarośli i środka miasta.

Kiedy i jak często zmieniać pozycję?

Najlepiej jak najmniej. Dlaczego? Ponieważ TD podczas podróży jest bezbronny i bezużyteczny, wieży nie obróci by strzelić w ruchu, podczas jazdy nie korzysta z kamuflażu. Kiedy jednak warto zmienić pozycję?

1. Na pewno, gdy zostaniemy wykryci, a u wroga widzimy artylerię.

2. Gdy padnie jakaś flanka - należy się przestawić by załatać lukę w obronie.

3. Gdy nasz team wygrywa.

4. Gdy trzeba decapować.

5. Gdy nie macie żadnego wsparcia.

 

Średnia:

To samo co wyżej z tym, że musicie ocenić czy wasz TD w starciu oko w oko z przeciwnym czołgiem wyższego tieru da radę coś zrykoszetować czy nie? Jeśli nie to odradzam parcie na mordownie razem z HT. Osłaniajcie wtedy mordownie z drugiej linii. Jeśli wasz TD jest miękki to również to samo co wyżej z tym wyjątkiem, że możecie sobie pozwolić na obstawienie innej pozycji niż tylko osłona mordowni np. możecie ostrzeliwać miejsca strategiczne (tam gdzie zbierają się medy).

 

Niska:

Przy niskich losowaniach raczej odpuśćcie sobie mordownie, zarówno front jak i druga linia, chyba, że ocenicie, że wasz TD jednak da radę z czołgami przeciwnika (zerkajcie na listę przed rozpoczęciem bitwy). Wtedy dużo lepiej obrać inną kampę i wypatrywać medów, które będą chciały oflankować nasze HT. Dodatkowo w medy sobie postrzelacie (coś przebijecie), natomiast ciężkie o 2 tiery wyższe może być ciężko przebić.

 

Czołgi lekkie (LT)

 

iWGCLvk.jpg

[fot. AMX ELC Bis]

 

Pozycja na liście?

Wysoka:

Spotować czy strzelać?

Głównym zadaniem czołgów lekkich jest tzw. rozpoznanie czyli podświetlanie wrogów dla naszej drużyny. Strzelanie jest absolutnie drugorzędną sprawą. Działa czołgów lekkich są słabe i nie mogą konkurować z żadnym innym typem czołgów. W zamian otrzymujecie mobilność, zwrotność, dobry bazowy kamuflaż - nawet podczas ruchu, tego atutu nie ma żaden inny typ czołgu! Niewielkie gabaryty sprawiają, że zasłoni was nawet mały krzaczek na mapie. Jeśli podświetlicie cel a wasz sojusznik go trafi otrzymujecie połowę jego dmg (po wykryciu). Więc zamiast skupiać się na strzelaniu, skupcie się na podświetlaniu.

Gdzie jechać?

Wszystko zależy od mapy i miejscówek dla spoterów. Jeśli mapa jest bardzo kamperska np. Redshire, bardziej doradzam bawić się w spot pasywny, jeśli otwarta typu Step, polecam spot aktywny. Jeśli nie znacie dobrych miejscówek do spotowania polecam zabrać kolegę na mapę treningową i poćwiczyć, poczytać lub pooglądać dobrych graczy na YT. Wiedza odnośnie miejscówek na mapie jest dla spotera najważniejsza. Bez takiej wiedzy nawet nie próbujcie bawić się w podświetlanie bo zazwyczaj bitwa skończy się szybko i boleśnie dla was jak i dla całej drużyny. Dodatkowo jeśli jesteśmy wysoko na liście możemy sobie czasem "posnajpić" i postrzelać, a także możemy próbować grać jak czołg średni w pewnych okolicznościach. Taki styl gry niestety wymuszają na czołgach lekkich mapy miejskie np. Himmelsdorf.

Jak spotować pasywnie a jak aktywnie?

Spot pasywny - jak najszybciej dojeżdżamy do naszego ulubionego krzaczka i po prostu stoimy bez strzelania. Jeśli was wykryją taka miejscówka-krzaczek jest już spalona i nie zalecam do niej wracać, wtedy możecie albo poszukać innego krzaka albo przejść na spot aktywny. Żeby spotować pasywnie koniecznie należy wyszkolić załogę w kamuflażu i obowiązkowo żarówka dla dowódcy, dobrze jest również mieć siatkę kamuflującą. Bez tych perków darujcie sobie spotowanie pasywne, to się po prostu nie uda.

Spot aktywny - polega na byciu ciągle w ruchu, podjeżdżaniu co jakiś czas pod pozycje wroga i ucieczce. Każde nasze zatrzymanie może skończyć się śmiercią. Bardzo istotną kwestią dla spoterów aktywnych jest planowanie drogi ucieczki. Jeśli wykryliście pozycje wrogów należy wybrać taką drogę ucieczki, która da wam najwięcej osłony. Jeśli jest to mapa płaska (Malinówka lub Murowanka) zataczamy kręgi, jeśli jest dużo pagórków (Piaszczysta rzeka, Step) możemy podświetlać na zasadzie "a kuku" czyli wychylamy się z za górki świecimy i chowamy przy czym nie musimy czekać, aż się coś wyświetli, mechanika gry powoduje, że wyspotowani pokazują się po jakiejś sekundzie od faktycznego ich zobaczenia. Zastosowanie ma tutaj również święta zasada spoterów: Nigdy nie wychylaj się dwa razy w tym samym miejscu. Pamiętajcie również, że za podświetlanie głównie odpowiada wizjer (często na wieży), więc nie musicie pokazywać całego czołgu, żeby skutecznie wykrywać pozycje wroga, o ile to możliwe wystawcie tylko wizjer. Kolejna istotna sprawa - jeśli chcecie zniknąć z radaru przeciwnikowi, schowajcie się gdzieś i odczekajcie 10 sekund po czym znowu wracajcie do gry - należy często tak robić żeby kamperzy się od nas odczepili.

Czego unikać?

Nie pędźcie na pałę w pierwszej minucie gry żeby tylko coś podświetlić, zamiast tego zataczajcie coraz większe kręgi, aż w końcu coś się podświetli. Nie spotujcie sami dla siebie, jeśli nie ma kto bić waszych podświetlonych celów, na darmo wasz trud.

 

Średnia:

To samo co wysoka z tym, że zalecam większą ostrożność, ponieważ im wyższy tier tym więcej widzi i łatwiej was wykryją, strzelajcie tylko w tył/boki czołgów pod koniec bitwy.

 

Niska:

To samo co średnia.

 

Poradnik autorstwa Gromixa - http://forum.worldoftanks.eu/index.php?/topic/282458-gdzie-sie-ustawiac-na-mapie-poradnik/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności