Zaloguj się, aby obserwować tę zawartość
Obserwujący
0
[CS 1.6 MAPPING] Jak stworzyć wodę.
dodany przez
KuToRi, w Tutoriale do tworzenia map
-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
-
Podobna zawartość
-
Przez KuToRi
Cześć, postanowiłem stworzyć poradnik jak Zmienić pozycję broni w cs 1.6. Życzę miłego czytania mojego amatorskiego poradnika .
Dobrze, zacznijmy od programów które będą odbywać tu znaczącą role, a pobrać możecie je tutaj:
Programy..rar
Znajdziemy w folderze guistudiomdl.exe program który jest kompilatorem, będzie on nam potrzebny gdy zakończymy naszą pracę z edytowaniem pozycji broni .
mdldec.exe program który odpowiada za dekompilacje naszego modelu w celu edytowania pliku .qc
i studiomdl.exe bez którego nie skompilujemy pliku .qc
Oraz program do podglądu broni/modelu Half life model viewer: HLMV.rar
Dobra, programy mamy wytłumaczone, teraz przejdziemy do dalszej części poradnika.
Teraz wybieramy jakiś model z folderu models. folder models można znaleźć w następujących folderach:
Program Files>Steam>Steamapps>Common>Half-life>cstrike(nie pomylić z cstrike_downloads!!)>models.
Jak już mamy folder to wybieramy jakiś model, w moim przypadku to będzie mp5.
Tworzymy nowy folder o nazwie jakiej chcemy i tam kopiujemy nasz model, polecam skopiować do folderu ponieważ robienie tego na pulpicie jest bezsensowne i będziecie mieć syf od wszystkich plików modelu.
Gdy już skopiowaliśmy model przejdźmy do dekompilacji modelu, przeciągamy nasz model do ikony programu mdldec.exe. Po zrobieniu tego ukażę nam się trochę plików które są ważnymi plikami i nie należy ich usuwać!
jak widać, mamy kilka plików o zakończeniach .smd .bmp ale nas interesuję plik v_mp5.qc (w waszym przypadku inny.) Włączamy plik .mdl oraz .qc. plik .qc otwieramy za pomocą notatnika lub innego programu do edytowania tekstu.
Wyświetli nam się okno z modelem klikamy weapon origin w dolnym pasku:
Gdy już to zrobiliśmy to między "weapon origin" a "Fullscreen" mamy na dole 3 kolumny z liczbami 0.000000.
w tych kolumnach ustawiamy nasze zmiany w pozycji broni, dokładnie wam wytłumaczę co poszczególne kolumny robią . Pierwsza kolumna przesuwa nam broń na prawo lub lewo. -1 lewo, 1 w prawo, tych zer na przodzie nie ruszamy!!! Ja sobie ustawiłem -1 czyli w lewo, nie polecam dawać więcej niż -3 ponieważ prawie nie będzie widać naszego modelu samej prawej strony to nie dotyczy ponieważ mamy więcej wolnego miejsca .
2 kolumna przesuwa nam model do przodu bądź do tyłu, -1 do tyłu, 1 do przodu, ja w tej kolumnie ustawiłem 2 lecz wy możecie mieć jeszcze dalej lub bardziej do tyłu.
3 kolumna przesuwa nam wysokość broni -1 do góry, 1 do dołu, w tej kolumnie zaznaczyłem -1 ale to oczywiście wasz wybór jak będziecie mieć.
Dobrze, mamy już ustawioną pozycje i teraz uruchamiamy plik .qc. Dopisujemy pod $cliptotextures "$origin" i tam dopisujemy nasze liczby ustawione w programie podglądu broni (WPISUJEMY TYLKO SAME NP. -2, 1, -2, BEZ ZER!!!) wygląda to tak:
Gdy już to zrobiliśmy zapisujemy plik (ctrl+s).
Teraz przeciągamy plik .qc do kompilator guistudiomdl.exe
Wyświetli nam się okno, klikamy qc source i ujrzymy tam nasze ustawienia modelu .
Klikamy compile i gdy będzie wszystko ok ukaże się nam wiadomość:
Zamykamy program i przenosimy model do folderu models.
Uruchamiamy grę i możemy się cieszyć inną pozycją modelu .
Mam nadzieję że poradnik się spodobał, jeśli czegoś nie rozumiecie, lub nie działa wam, piszcie pw.
A już niedługo ukażę się poradnik jak usunąć animację z broni
Pozderki misie kochane
-
Przez TygryS
Poradnik
Demo/HLTV CS 1.6
W tym poradniku dowiesz się jak nagrać demko, w jaki sposób je odtworzyć, jak używać narzędzi podczas oglądania demka i skąd pobrać demka HLTV Fragujemy.com
Nagrywanie demka
1. Włącz Counter-Strike
2. Wejdź na serwer
3. W konsoli ( ~ ) wpisujemy record "nazwa dema"
4. Po zakończeniu nagrywania w konsoli wpisujemy stop
5. Nagrane demko znajdziemy w folderze CS a dokładniej cstrike lub cstrike_polish
Ciekawostka:
Podczas nagrywania i oglądania demka, nie zobaczymy gdy ktoś robi spray'a.
Menu przy oglądaniu demka
Gdy włączymy demko komendą viewdemo, do dyspozycji dostaniemy menu wspomagające oglądanie
1. Spis demek pobranych/nagranych, które znajdują się w folderze cstrike
2. Przewinięcie do początku
3. Spowolnienie materiału 1/2 lub 1/4
4. Cofanie 1 klatki
5. Pauza
6. Start
7. Przewinięcie 1 klatki w przód
8. Przyśpieszenie materiału 1/2 lub 1/4
9. Przewinięcie do końca
10. Zatrzymanie demka
Pobieranie/odtwarzanie demka HLTV FG
HLTV (ang. Half-Life Television) na serwerach Fragujemy nagrywane jest 24/7 a wgląd do demek mamy 7 dni wstecz. Poniżej serwery i linki, z których możemy je pobrać.
Lista serwerów FG HLTV:
4FUN -> http://173548.node49.pukawka.pl/
Zombie Mod -> http://217725.node53.pukawka.pl/
Only DD2 #1 -> http://855432.node35.pukawka.pl/
Only DD2 #2 -> http://230220.node50.pukawka.pl/
FFA -> http://583486.node43.pukawka.pl/
GunGame -> http://325855.node36.pukawka.pl/
Ważna informacja!!
Aby odtworzyć i obejrzeć HLTV z serwera, musisz mieć pobrane wszystkie pliki serwerowe (tj. modele, roundsoundy itd.) oraz daną mapę. Aby mieć wszystko pobrane, po prostu wejdź na dany serwer a wszystko automatycznie się pobierze. Gorzej może być z mapą, którą prawdopodobnie będziesz musiał sam wgrać w pliki CS'a. Mapy najlepiej pobrać stąd -> https://gamebanana.com/ (do map podane są instrukcje gdzie wrzucić pliki), ale zawsze robimy to w folderze cstrike.
1. Gdy już pobierzesz demko, twoja nazwa pliku spakowana w rozszerzeniu .zip będzie wyglądać tak:
2. Odtwórz folder z grą, następnie cstrike i tam wrzuć plik z demkiem
Najczęstsza lokalizacja gry na komputerze: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\Half-Life\cstrike
3. Włącz Counter-Strike
4. Włącz konsole ( ~ ) i wpisz playdemo "nazwa dema" lub viewdemo "nazwa dema" (playdemo odtwarza tylko demo a viewdemo daje nam narzędzia). W tym przypadku będzie to viewdemo "hltv-2403122011-de_cbble"
5. Po wpisaniu możemy oglądać perspektywę każdego gracza razem z narzędziami do przewijania, spowalniania itd.
Poradnik stworzony na potrzeby Fragujemy.com
@ Nowy fragowicz @Fragowicz @ Emerytowany Fragowicz @ Elitarny fragowicz @ Premium
-
Przez KuToRi
Cześć
Dzisiaj dość szybki i prosty poradnik dotyczący stworzenia lustra w cs:source, zaczynamy!
1. Info o stosowaniu lustra na naszej mapie.
Ogólnie jeżeli chcemy zastosować lustro, będzie nam do tego potrzebna specjalna tekstura, nie musimy jej tworzyć, ponieważ jest ona już stale wgrana w hammerze.
Najważniejszym w tym wszystkim jest fakt, że nie możemy umiejscowić dwóch luster naprzeciw siebie, jeżeli to zrobimy nie wywalimy nam błędu, ale lustro nie będzie działać tak jak powinno, oto przykład:
Jak można zauważyć, umiejscowione dwa lustra naprzeciwko siebie powodują błąd, w którym to jedno lustro robi odbicie, a drugie staje się pustą bryłą z teksturą, nie do końca wiem dlaczego tak jest to zrobione, ale zapewne jest to związane z kompilowaniem mapy.
A właśnie, co do kompilowania mapy to z lustrem może trwać to trochę dłużej więc na ogół luster się nie stosuje w dużych mapach.
2. Tworzymy!
Dobrze, więc otwórzmy nasz projekt w hammerze, może to być zwykły hammer ze steam, bądź hammer++ który znajdziecie do pobrania tutaj.
Gdy już mamy otwarty projekt, znajdźcie jakieś dobre miejsce do zastosowania lustra, w moim przypadku będzie to łazienka (chyba XD) na mojej wersji fy_pool_day.
Tworzymy bryłę o dowolnych wymiarach, a następnie w wyszukiwarce tekstur wpisujemy "reflectiveglass001" i aplikujemy ją na naszą bryłę oraz zamieniamy w byt func_reflective_glass.
Jeżeli przyjdzie wam na myśl, że te fioletowe i czarne kwadraciki to jakiś brak tekstury, to nie przejmujcie się tym, nie jest to żaden błąd.
Gdy już wszystko zrobicie tak jak trzeba, efekt powinien wyglądać tak:
I to tyle w zasadzie, mamy gotowe lustro któremu możemy w właściwościach bytu nadawać różne funkcje typu odbijanie przez lustro cieni, ja natomiast tego nie zalecam przy dużych otwartych mapach z dużą ilością cieni, mam nadzieję, że komuś się przyda! Pozdrawiam
-