Skocz do zawartości
NervousReckless

[Zapowiedź] N.E.R.O: Nothing Ever Remains Obscure

Rekomendowane odpowiedzi

84499860.jpg

 

NERO: A Journey Through the Myst to wydana na komputerach PC oryginalna, pierwszoosobowa gra przygodowa, utrzymana w konwencji “wizualnej noweli”, w której artystyczna oprawa graficzna ma ścisły związek z fabułą i mechaniką rozgrywki. Produkcja jest debiutem niezależnego włoskiego studia Storm in a Teacup. Znaleźli w nim zatrudnienie weterani branży deweloperskiej, mający za sobą współpracę m.in. z Crytek, Eidos, Midway i Ubisoft.
 

Nero_TheMorgue_FHD.jpg

 

Akcja NERO toczy się w surrealistycznym świecie, który okazuje się projekcją umysłu małego chłopca. Kluczem do jego oryginalności jest wszechobecna bioluminescencja, a zatopione w ciemnościach krajobrazy rozświetlane są przez jaskrawe, fluoryzujące obiekty. Oprócz funkcji czysto estetycznej, pełnią one jednak również bardzo istotną rolę drogowskazów, ponieważ fabuła opowieści i cel wędrówki początkowo nie są nam znane, a odkrywamy je stopniowo podczas naszej magicznej podróży. W zależności od dokonywanych przez nas wyborów, kładących nacisk na takie wartości, jak miłość czy poświęcenie, dotrzemy do jednego z kilku możliwych zakończeń całej historii.
 

image?url=8Oaj9Ryq1G1_p3lLnXlsaZgGzAie6M

 

Mechanika rozgrywki nawiązuje do kultowej serii Myst, co wyraźnie sygnalizuje już sam tytuł gry. Akcja ukazana jest z perspektywy pierwszoosobowej, a osią zabawy jest eksploracja i rozwiązywanie zagadek, do których pokonania będziemy musieli posłużyć się różnymi aspektami światła i czasu. Niektóre z nich mają charakter obligatoryjny, a ich rozwikłanie jest konieczne dla rozwoju akcji. Pozostałe są opcjonalne, a ich celem jest przede wszystkim ubarwienie rozgrywki.
 

81189316.jpg

 

Oprawa graficzna NERO na komputerach PC utrzymana jest w artystycznej i nieco onirycznej stylistyce, czerpiącej zarówno z klasycznych gier przygodowych pokroju Myst, jak i współczesnych produkcji niezależnych np. Journey. Wśród swoich inspiracji autorzy wymieniają także serię Final Fantasy, film Avatar Jamesa Camerona czy produkcje japońskiego studia animacyjnego Ghibli. Oryginalne wrażenia wizualne potęguje klimatyczna ścieżka dźwiękowa, na której słyszymy m.in. legendarny islandzki zespół Sigur Rós.
 

Premiera: 29 kwietnia 2016

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Santa(Marih)
      Mafia III na komputery PC to kolejna odsłona uznanej serii trzecioosobowych gier akcji, tworzona przez studio Hangar 13, składające się z byłych pracowników 2K Czech. Pierwsza część cyklu, zatytułowana Mafia: The City of Lost Heaven, ukazała się w 2002 roku na konsolach PlayStation 2, Xbox oraz komputerach osobistych. Tytuł został ciepło przyjęty przez środowisko graczy, jednak na jego kontynuację musieliśmy poczekać aż do 2010 roku, kiedy to światło dzienne ujrzała Mafia II przeznaczona na PlayStation 3, Xboksa 360 oraz PC-ty. Produkcja okazała się dobrą, aczkolwiek kontrowersyjną pozycją, która wywołała mieszane opinie wśród fanów. Nie przeszkodziło to jednak firmie 2K Games w wyłożeniu pieniędzy na produkcję trójki. O niej po raz pierwszy usłyszeliśmy w sierpniu 2012 roku, kiedy to źródła czeskiego Eurogamera poinformowały o rozpoczęciu prac nad grą Mafia III. Na oficjalną zapowiedź przyszło nam jednak poczekać do lipca 2015 roku. Produkcja w wersji na komputery PC, tak jak i wiele innych multiplatformowych projektów, nie różni się diametralnie od konsolowych wydań. Wszystko sprowadza się do lepszej jakości grafiki, o ile oczywiście Was sprzęt spełnia wymagania produkcji. W kwestii rozgrywki i zawartości mamy do czynienia z taką samą grą na wszystkich platformach sprzętowych.
       
       
      Fabuła
       
      Akcja gry Mafia III na PC Windows osadzona została w roku 1968 w fikcyjnym mieście wzorowanym na Nowym Orelanie, a głównym protagonistą jest niejaki Lincoln Clay – weteran wojny w Wietnamie, należący do bliżej niesprecyzowanej organizacji przestępczej. Jego ugrupowanie zostało jednak zdradzone, a najbliższe mu osoby w brutalny sposób zlikwidowano, dlatego też motywem przewodnim trójki jest dokonanie zemsty na oprawcach swoich towarzyszy, a w szczególności na osobie Sala Marcano, który jest donem włoskiej rodziny odpowiedzialnej za masakrę. Co ciekawe, w swojej misji Clay będzie mógł liczyć na pomoc innych bossów przestępczego świata, a do jego sprzymierzeńców dołączy irlandzki mafioso Burke, dowodząca haitańskimi gangsterami Cassandra oraz znany z drugiej części Mafii Vito Scaletta.
       
      Mechanika
       
      Mimo, że akcja gry od początku istnienia serii miała miejsce w otwartych światach, jej trzecia odsłona pod względem rozgrywki zbliżyła się dość mocno do konkurencyjnego cyklu Grand Theft Auto. Ulice miasta wypełniono szeregiem aktywności pobocznych, którymi możemy się zająć w przerwach pomiędzy kolejnymi misjami, jednak wszystkie one mają mieć istotny wpływ na fabułę. Jedną z większych różnic między Mafią a GTA stanowi sztuczna inteligencja mieszkańców metropolii, którzy podobnie jak główny bohater opowieści, zajmują się szeregiem zróżnicowanych aktywności. Na ulicach spotkamy więc nierzadko całujące się pary, szprycujących się narkomanów czy ulicznych grajków. Kolejną niezwykle istotną nowością w serii jest wprowadzenie możliwości przejmowania kryjówek wrogich ugrupowań. Po oczyszczeniu danej lokacji z przeciwników, możemy oddać ją we władanie jednemu z naszych współpracowników, zwanych porucznikami, co zaowocuje rozmaitymi bonusami np. możliwością wezwania zmotoryzowanych posiłków, które pomogą w walce z goniącymi nas rywalami lub opcją przekupienia stróżów prawa, by zaprzestali uciążliwego pościgu. Znacznemu powiększeniu uległ też wachlarz możliwości głównego bohatera. Na wyposażeniu Lincolna znajdują się m.in. pistolety, rewolwery, strzelby, karabiny maszynowe oraz granaty, jednak w danej chwili bohater może korzystać jedynie z dwóch rodzajów uzbrojenia. W grze nie zabrakło też możliwości korzystania z osłon oraz dynamicznej walki wręcz, w tym opcji brutalnego ogłuszania wrogów. Nie bez znaczenia dla rozgrywki jest również możliwość prowadzenia ostrzału podczas jazdy samochodem, której model uległ również znaczącej poprawie, a same fury będzie można poddawać ulepszeniom i modyfikacjom. W Mafii III na PC Windows deweloperzy zdecydowali się na łączony system regeneracji zdrowia. Pasek życia podzielono na trzy segmenty, które regenerują się, jeśli nie zostaną wyczerpane do zera, zaś gdy to nastąpi pozostaje nam skorzystanie z apteczek. W przeciwieństwie do dwóch poprzednich odsłon cyklu, w których przeważały wątki przygodowe, Mafia III stanowi dość wyraźny zwrot w kierunku sandboksowości, właściwej choćby serii GTA. Mimo przynależności do koncernu Take-Two Interactive, obie ekipy deweloperskie korzystały jednak wyłącznie z autorskich rozwiązań, zarówno w dziedzinie gameplayu, jak i w kwestiach technicznych.
       
      Tryby gry
       
      Mafia III to produkcja przeznaczona tylko dla jednego gracza. Deweloperzy nie zatroszczyli się o żadne tryby multiplayer, ale wynagrodzili ich brak rozbudowaną kampanią, szeregiem aktywności pobocznych i innymi atrakcjami.
       
       
      Kwestie techniczne
       
      Mafia III na PC Windows to gra, które może się pochwalić wysokiej jakości oprawą graficzną. Podczas rozgrywki nie brakuje rozmaitych efektów specjalnych, misji odbywających się o różnych porach doby i podczas różnorakich warunków pogodowych. Twórcy jak najbardziej chcieli oddać klimat tamtych czasów, więc oprócz szeregu smaczków związanych ze stylistyką miasta, swoje trzy grosze dorzuca ścieżka dźwiękowa, przy tworzeniu której użyto utworów z dawnych lat, w tym: The Animals - House of the Rising Sun (1964), Creedence Clearwater Revival - Fortunate Son (1969), Jimi Hendrix - All Along the Watchtower (1968) i The Rolling Stones - Paint it Black (1966).
       
      Tryb gry: single player
       
      MAFIA III data premiery gry na PC
       
      2016 ( światowa data premiery )
      2016 ( data wydania w Polsce )
      2016 ( premiera w USA )
       
      Źródło: http://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=25615
    • Przez Krystek
      Firma Square Enix sprawiła nam sporą niespodziankę, zapowiadając podczas targów gamescom grę Final Fantasy XV: Pocket Edition. Pod tym tytułem kryje się mobilne jRPG, które zaprezentuje fabułę konsolowego Final Fantasy XV w nowej stylistyce, z karykaturalnymi projektami postaci i znacznie lżejszym klimatem.
       
      Produkcja zmierza na urządzenia z iOS i Androidem oraz na pecety z systemem Windows 10. Kampania w grze podzielona zostanie na dziesięć rozdziałów. Pierwszy dostępny będzie za darmo, a pozostałe mają być płatne. Premiera nastąpi jeszcze w tym roku.
       
      Autorzy obiecują, że w Final Fantasy XV: Pocket Edition znajdziemy wszystkich znanych bohaterów i te same wątki, co w odsłonie konsolowej. Otrzymamy duży świat do zwiedzania, możliwość jazdy na chocobosach, masę zadań do wykonania oraz rozgrywany w czasie rzeczywistym system walki. Na razie nie wiemy za wiele na temat mechanizmów rozgrywki, więc trudno powiedzieć, czy zostaną one uproszczone w porównaniu z pierwowzorem.
       
      Największą zmianą ma być oczywiście stylistyka. O ile Final Fantasy XV oferowało poważny klimat i dosyć realistycznie wyglądające postaci, tak Pocket Edition ma mieć znacznie lżejszą i bardziej humorystyczną atmosferę, a projekty bohaterów będą lekko karykaturalne, przypominając to, co często oferowały japońskie produkcje z 32-bitowych konsol.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności