Skocz do zawartości
Hayzen

Podzespoły do karty graficznej

Rekomendowane odpowiedzi

Siema, szukam jakichś konkretnych, mocnych podzespołów do RTX 3070 Ti VENTUS 3X. Niezbyt znam się na doborze sprzętu także proszę o pomoc w doborze reszty komputera pod tą konkretną kartę :D Dzięki wielkie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Hayzen napisał:

Dlaczego boli? Haha Może coś na intelu dałoby radę? :D 

AMD na chwilę obecną ma zdecydowaną przewagę, no chyba że wolisz piekarniki ciągnące powyżej 250W wymagające gigantycznych zasilaczy i chłodzeń, dlatego też zdecydowanie odradzam. Tbh do tej pory nie wiem dlaczego ludzie tak się na tego intela upierają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
37 minut temu, danse. napisał:

AMD na chwilę obecną ma zdecydowaną przewagę, no chyba że wolisz piekarniki ciągnące powyżej 250W wymagające gigantycznych zasilaczy i chłodzeń, dlatego też zdecydowanie odradzam. Tbh do tej pory nie wiem dlaczego ludzie tak się na tego intela upierają.

No dobra w takim razie dzięki wielkie :D O ile znajdę wszystko na angielskiej stronie (awd-it) to najprawdopodobniej właśnie taki zestaw wleci :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, Hayzen napisał:

No dobra w takim razie dzięki wielkie :D O ile znajdę wszystko na angielskiej stronie (awd-it) to najprawdopodobniej właśnie taki zestaw wleci :P

Polecam to co @ danse. wymienił (sam mam 5800x), więc poszperałem na tej stronie co wymieniłeś:
CPU: https://www.awd-it.co.uk/amd-ryzen-7-5700x-cpu-eight-core-3-4ghz-processor-socket-am4-retail.html (prawie 5800x, kilka procent mniejsza wydajność - wręcz niezauważalna, ale za to mniej prądu ciągnie a i temperatury niższe)
Topowy CPU: https://www.awd-it.co.uk/amd-ryzen-7-5800x3d-cpu-eight-core-3-4ghz-processor-socket-am4-retail.html (wydajność top1 w grach, lepiej do niego dopłacić niż wybierać AM5)
Mobo: https://www.awd-it.co.uk/gigabyte-b550-aorus-elite-v2-amd-ryzen-b550-atx-ddr4-motherboard-socket-am4.html (tutaj weź opcję flash bios jeśli nie masz możliwości samemu tego zrobić)
Chłodzenie: https://www.awd-it.co.uk/be-quiet-dark-rock-pro-4-intel-amd-cpu-cooler.html / https://www.awd-it.co.uk/deepcool-assassin-iii-high-performance-dual-fan-intel-amd-cpu-air-cooler.html (SPC nie dorwiesz w tym sklepie najwidoczniej, zostaje amazon lub inne sklepy)
RAM: https://www.awd-it.co.uk/kingston-fury-beast-32gb-2x16gb-ddr4-3600mhz-memory-kit-black-kf436c18bbk2-32.html

PSU: https://www.awd-it.co.uk/evga-supernova-g5-750-watt-full-modular-80-plus-gold-rated-power-supply.html (Seasonic byłby idealny lecz nie ma takiego dobrego modelu w tym sklepie, ale EVGA też trzyma poziom)

Obudwa: https://www.awd-it.co.uk/phanteks-eclipse-p500-air-atx-tempered-glass-satin-black-ph-ec500atgbk01.html (jest też biała z ARGB +50 funtów)

SSD: https://www.awd-it.co.uk/samsung-980-pro-500gb-m-2-nvme-solid-state-drive-mz-v8p500bw.html

 

Chłodzenie jedno i drugie spokojnie się zmieści do obudowy oraz nie powinno kolidować z RAM.

  • Ustrzel fraga! (+) 2
  • Serduszko fragowe (+) 1
  • Ekstra 1
  • Szok 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez BBC
      Ma ktoś pomysł jak to powiększyć?
    • Przez Dobry Pacjent
      Siema, gra może ktoś z was na zintegrowanej karcie graficznej? Bo chcę zakupić GO i mój komputer spełnia jego wymagania tyle, że ostatnio spaliła mi się karta i działam na zintegrowanej. Co prawda mogę sobie wybierać ile mam mieć pamięci, ale lepiej spytać, bo zamiast gry najpierw może kupić kartę?
    • Przez CSHT.
      Witam serdecznie,
      W tym poradniku postaram się przybliżyć wam temat związany z kartami graficznymi - czym się sugerować przy wyborze, a także całą terminologię związaną z tym zagadnieniem.
      Poradnik zostawię otwarty po to, aby możliwe było zadawanie pytań ;)
      Karta graficzna (VGA) - jak wszyscy wiemy - jest podzespołem, bez którego żaden komputer nie uruchomi się poprawnie.
      Odpowiada ona za wszystkie procesy graficzne przebiegające w obszarze naszego PC'ta - odtwarza filmy, pozwala grać w gry itd. itp.

      Jak na pojedyńczy podzespół nie jest wcale tania - ceny tych najdroższych wahają się w okolicach 5000 zł. do gier i nawet 20000 zł. do zadań profesjonalnych (jest to cena za najwyżej notowaną kartę Nvidia - Quadro K6000). Jednak nie wychodźmy na takie wyżyny ;) - cena średniej karty, która uciągnie gry na lepszych ustawieniach detali to wydatek z rzędu 800 - 1200 zł.

      Obecnie na rynku występują dwie firmy - AMD oraz Nvidia - które nieustannie tworzą nowe układy w celu zadowolenia swoich klientów. Osobiście jestem zwolennikiem kart Nvidii, ale dlaczego tak jest to dowiecie się w dalszej części artykułu.


      Teraz trochę terminologii:

      ROP (Raster Operation Processor) - jednostki renderujące ROP, przekształcające wygenerowany obraz 3D do postaci zdolnego do wyświetlenia przez monitor obrazu dwuwymiarowego (2D).

      TMU (Texture Mapping Unit) – jednostki zajmujące się przekształcaniem oraz nakładaniem tekstur na wygenerowaną wcześniej siatkę złożoną z poligonów. Dzisiejsze układy posiadają znacznie usprawnioną architekturę, w której skład wchodzą osobne jednostki odpowiedzialne za adresowanie tekstur - TA (Texture Adressing [unit]), oraz ich filtrację - TF (Texture Filtering [unit]).


      SP (Stream Processors) – procesory strumieniowe, należące do architektury Unified Shaders. W dzisiejszych układach występują pod postacią bloków bądź klastrów pojedynczych jednostek procesorowych, zdolnych nie tylko do przetwarzania grafiki, ale również przetwarzania równoległego (parallel computing), do tej pory możliwego do wykonania jedynie przez procesor centralny.


      US (Unified Shaders) – architektura nowoczesnych układów graficznych oparta o zunifikowane shadery (Shader Model 4.0 lub wyżej). W jej skład wchodzą pixel, vertex oraz geometry shader.


      Vertex (VS) i Pixel Shader (PS) – Popularnie nazywane jednostkami cieniowania wierzchołków (vertexes) i pikseli (pixels). Są to programowalne jednostki, zajmujące się mieszaniem kolorów sąsiednich pikseli (pixel shader) oraz operacji na uprzednio utworzonych przez jednostkę geometryczną wierzchołkach (tzw. cieniowanie). W rozwiązaniach z którymi mamy obecnie styczność na rynku, obydwie jednostki zostały „zunifikowane” (połączone w jedność) i włączone do bardziej elastycznej architektury Unified Shaders.


      Najprostszy podział kart graficznych :

      Karty zintegrowane - kiedyś: połączone z mostkiem północnym, wlutowane w układ płyty głównej.
      obecnie: Karty wbudowane w wafel krzemowy CPU.
      Zapewniały wystarczającą wydajność do codziennych zadań typu: przeglądanie internetu, oglądanie filmów .

      Karty dedykowane - są łączone magistralą (szyną danych) PCI-Express x16 do mostka północnego. Zapewniają dużo większą wydajność od kart zintegrowanych.


      Jak już wcześniej wspomniałem na rynku mamy dwa obozy, które nieustannie ciągną pomiędzy sobą bój o klienta.
      Jest to AMD wraz ze swoją serią Radeon (gry ) i FirePro (grafika profesjonalna ), i Nvidia posiadająca w swoim asortymencie karty GeForce (do gier), Tesla (do obliczeń) i Quadro (do prof. grafiki).
      Nvidia posiada w swoim zestawie procesory CUDA, które są baaardzo przydatne podczas prac w programach graficznych, ponieważ ociążają CPU, co przekłada się na dużo szybszy render. Jako, że używam pakietu Adobe moja leciwa karta GeForce GT635M (indeks "M" oznacza wersję mobilną - dla laptopów) bardzo mi się przydaje. - Wyjaśnienie ;)

      Na co zwracać uwagę przy zakupie karty:

      Pamięć VRAM - powinna być w najnowszej technologii - w obecnym przypadku DDR5. Prędkość (a raczej częstotliwość) tej pamięci określa szybkość przetwarzanych danych graficznych, - w niej m.in. ładuje się graficzny teren mapy, wszystkie modele, tekstury i wektory.
      Jej ilość powinna być odpowiednia do zastosowanej szyny danych.
      Pamięć 1 GB DDR5 na szynie 128bit moze być lepszym wyborem niż 2 GB DDR3 na tej samej szynie, ponieważ pamięć DDR3 będzie wolniejsza i będzie opóźniała procesy graficzne.
      Branie pamięci DDR3 jest "wyrzucianiem kasy w błoto" ;)

      Szyna Danych - odpowiada za przesyłanie danych pomiedzy kartą graficzną a komputerem.
      Wyrażana jest w bitach. Dla powszechnych już pamięci DDR5 ilość bitów na 1 GB powinna wynosić 128, na 2GB 256bit itd. Oczywiście nie jest to regułą, ponieważ lepsze karty mogą mieć pamięci z rzędu 3-4 GB a szynę 384 / 256 bit.

      Procesor GPU - główny składnik każdej karty. To w nim przebiegają wszystkie graficzne procesy obliczeniowe.
      Każdy procesor ma sowje oznaczenie, np: GTX 750 , GTX 760, GTX 980 ,któe odpowiada jej wydajności. Nie ma czegoś takiego, że GTX 750 jest lepszy od GTX 760. Ilość procesów strumienowych jest odpowiednio dobierana do modelu.
      Prędkość rdzenia odpowiada za szybkość wykonanego zadania w potoku graficzym (sekwencji wykonania obrazu).
      Procesor może posiadać tryb Boost, który pozwala na chwilowe zwiększenie taktowania, gdy jest taka potrzeba.

      Chłodzenie - jak sama nazwa wskazuje - odpowiada za mniejszanie temperatury procesora podczas pracy. Procesor w wyniku wykonywania obliczeń wydziela energię cieplną, którą odbierają rurki cieplne. Wszystko chłodzone jest na radiatorze - rzędzie rurek cieplnych z blaszkami - poprzez wentylator.
      Bez chłodzenia karta w kilka minut skończyłaby swój żywot ;)
      Najlepsze chłodzenie maja karty od : MSI, Gigabyte, ASUS (ale tylko czasami).

      Odpowiedni dobór komponentów VGA pozwala na prawidłową jej pracę.

      Dziękuję za przeczytanie tego krótkiego poradnika.
      Nie wszystko jest tutaj zawarte - daje to możliwość zadawania pytań do tematu :)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności