-
Recently Browsing 0 members
No registered users viewing this page.
-
Similar Content
-
By xDEADSHOTx
BMW M5 CS
Najmocniejsze drogowe M5 w historii działu BMW Motorsport. Tak – w jednym zdaniu – podsumować można nowe BMW M5 CS. Samochód trafi do salonów już na wiosnę!
Mierzące 5001 mm długości (szerokość 1903 mm, wysokość 1468 mm) auto przyciąga spojrzenia głównie za sprawą ospoilerowania i wykończonych na złoto-brązowo dodatków. W tym tonie utrzymane są: ramka atrapy chłodnicy i znaczki BMW M5 CS na grillu, skrzelach M, przednich błotnikach i klapie tylnej. Nie sposób pominąć też złotych, kutych, obręczy kół w rozmiarze 20-cali.
Środek to m.in. cztery osobne fotele (częściowo wykonane z karbonu) i czarna tapicerka ze skóry Merino z czerwonymi szwami oraz wykończona alcantarą kierownica ze znacznikiem na godzinie dwunastej z karbonowymi łopatkami do zmiany biegów.
Firma chwali się, że takie elementy, jak: maska, przedni splitter, lusterka zewnętrzne oraz spojler i dyfuzor tylny, a także osłona silnika i tłumik wlotu powietrza są ”wykonane z tworzywa sztucznych wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) z częściowo widoczną strukturą włókien”.
Wyróżnikiem nowego BMW M5 CS są też elementy świetlne w kształcie litery L w reflektorach laserowych świecące żółtym, a nie białym, światłe. Źródłem napędu jest podwójnie doładowane (twin power turbo, duble-VANOS i system valvetronic) benzynowe V8 o pojemności 4,4 l.
To najmocniejsza z jednostek oferowanych kiedykolwiek w samochodzie ”seryjnym” przez BMW Motorsport. Silnik – przy 6000 obr./min - osiąga 635 KM. Maksymalny moment obrotowy – 750 Nm – oferowany jest w szerokim zakresie od 1800 obr./min do 5950 obr./min. Standard to m.in. wykonany w całości ze stali szlachetnej układ wydechowy.
Moc przenoszona jest na obie osie (M xDrive) za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic oraz napęd na wszystkie koła M xDrive. Sprint do 100 km/h zajmuje 3,0 s. Przyspieszenie do 200 km/h trwa 10,4 s. Prędkość maksymalną ograniczono do 305 km/h.
Mam nadzieję,że materiał się podoba i zapraszam do kolejnej części serii
MOTO NOWOŚCI #22
-
By xDEADSHOTx
Porsche wprowadza na rynek czwarty, bazowy wariant elektrycznego Taycana. Wersja nazwana po prostu Taycan dołączy do Taycana 4S, Taycana Turbo oraz Taycana Turbo S. Bazowy Taycan ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru: ze standardowym akumulatorem Performance, w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 300 kW (408 KM), a w połączeniu z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus wartość ta rośnie do 350 kW (476 KM). Moc nominalna wynosi, odpowiednio, 240 kW (326 KM) lub 280 kW (380 KM).
Jako najmłodszy członek gamy modelowej Taycan od samego początku oferuje nowe funkcje, w pozostałych wersjach wprowadzone przy okazji zmiany roku modelowego. Należy do nich np. funkcja Plug & Charge, która umożliwia wygodne ładowanie i płatność bez używania kart lub aplikacji: po podłączeniu przewodu Taycan nawiązuje szyfrowaną komunikację ze stacją ładującą kompatybilną z Plug & Charge i samoczynnie rozpoczyna proces ładowania. Także płatności są przetwarzane automatycznie. Podobnie jak w przypadku innych wariantów opcjonalne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) oraz ładowarkę pokładową AC o mocy do 22 kW. Dzięki funkcjom na żądanie (FoD – Functions on Demand) użytkownicy Porsche Taycan mogą zakupić różne dodatkowe funkcje zwiększające wygodę lub zakres wsparcia – albo zarezerwować je na wybrany okres – już po dostarczeniu auta, zależnie od swoich potrzeb.
Wpisuje się to w oryginalną konfigurację ich sportowego samochodu, a aktywacja online oznacza, że nie ma potrzeby odwiedzania serwisu. Obecnie możliwe jest dokupienie Inteligentnego menedżera zasięgu Porsche (PIRM – Porsche Intelligent Range Manager), wspomagania układu kierowniczego Plus, Aktywnego asystenta utrzymania pasa ruchu oraz Porsche InnoDrive. Standardowo Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Opcjonalnie dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto to 93,4 kWh. Zasięg według WLTP wynosi, odpowiednio, do 431 lub do 484 km. Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Jego maksymalna prędkość w obu konfiguracjach wynosi 230 km/h, a maksymalna moc ładowania sięga 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80% w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.
Montowany przy tylnej osi silnik synchroniczny z magnesami trwałymi ma długość 130 mm – a więc taką samą jak jednostka modelu Taycan 4S. Sterowany impulsowo falownik na tylnej osi funkcjonuje przy natężeniu do 600 amperów. Oprócz silnika synchronicznego z magnesami trwałymi przy tylnej osi architektura napędu obejmuje dwubiegową przekładnię. Podobnie jak pozostali „bracia” Taycan wyróżnia się inteligentnym zarządzaniem ładowaniem, a także wzorową aerodynamiką, która – przy wartości współczynnika oporu powietrza Cd od 0,22 – znacząco przyczynia się do niskiego zużycia energii, a tym samym do dużego zasięgu. Maksymalna moc rekuperacji wynosi 265 kW. Nowy wariant wyróżnia się zoptymalizowanymi od strony aerodynamiki 19-calowymi obręczami Taycan Aero oraz czarnymi, anodowanymi zaciskami hamulcowymi. Również przedni zderzak, osłony progów i tylny dyfuzor mają kolor czarny – tak samo jak w Porsche Taycan 4S. Standardowo montowane są LED-owe reflektory. Standardowe wyposażenie Porsche Taycan obejmuje wnętrze częściowo wykończone skórą oraz komfortowe przednie fotele z 8-kierunkową regulacją elektryczną. Samochód ma dwa bagażniki: przedni, o pojemności 84 litrów oraz tylny, mieszczący do 407 l.
Taycan to także pierwszy model Porsche dostępny z wnętrzem całkowicie pozbawionym elementów ze skóry. Kabina wykończona materiałami pochodzącymi z recyklingu podkreśla zrównoważoną koncepcję elektrycznego samochodu sportowego. Podwozie Porsche Taycan korzysta z centralnie połączonego, zintegrowanego systemu sterowania Porsche 4D Chassis Control, który w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Zarówno standardowe zawieszenie Porsche Taycan ze stalowymi sprężynami, jak i opcjonalne adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej uzupełnia elektronicznie sterowana kontrola tłumienia PASM (Porsche Active Suspension Management). W przypadku adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego Taycan jest wyposażony w funkcję Smartlift, którą można tak zaprogramować, by automatycznie zwiększała prześwit w wybranych, określonych miejscach, takich jak progi zwalniające czy wjazdy i wyjazdy z garaży. Funkcja Smartlift może również aktywnie wpływać na prześwit podczas jazdy autostradą i regulować go z myślą o uzyskaniu najlepszego możliwego kompromisu pomiędzy efektywnością a komfortem jazdy.
Taycan jest standardowo wyposażony w sześciotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z przodu i czterotłoczkowe aluminiowe, stałe, jednoczęściowe zaciski z tyłu. Wentylowane wewnętrznie tarcze hamulcowe mają średnicę 360 mm z przodu i 358 mm z tyłu. Zaciski otrzymują czarne, anodowane wykończenie. Na życzenie dostępny jest wysokowydajny układu hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z tarczami o średnicy 410 mm z przodu i 365 mm z tyłu. W 2020 r. klientom z całego świata dostarczono nieco ponad 20 tysięcy sztuk modelu Taycan. W Norwegii stanowi on obecnie 70% sprzedaży Porsche. Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan z napędem na tylne koła trafią do salonów w połowie marca 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 389 tys. zł.
Mam nadzieję,że materiał się podoba i zapraszam do kolejnej części serii
MOTO NOWOŚCI #21
-