Jump to content
Wheatley

[1.6 MAPPING #1] - WPROWADZENIE I INSTALACJA

Recommended Posts

CZĘŚĆ #1 - WPROWADZENIE


1. Wstęp

Pewnie wiele osób zastanawiało się, jak powstają mapy do naszego ukochanego CS'a lub chciało stworzyć własną - lecz z względu na różne powody nie uzyskali odpowiedzi.
Chciałbym pomóc w tej kwestii tworząc serię małych poradników, które stanowią kroczki do świata level designu. Sam jestem tym zainteresowany od bardzo dawna i chętnie się podzielę swoją wiedzą.
Jeśli w poradnikach jest coś nie jasne przez moje bardzo chaotyczne budowanie zdań to proszę piszcie śmiało, postaram się to naprostować.



2. Przygotowania

Do podstawowej pracy z level designem, czyli tworzeniem map do CS'a 1.6 który działa na silniku GoldSrc potrzebujemy dwóch programów.
Jednym z nich jest edytor Jackhammer, który według mnie jest lepszy od starego już Valve Hammer Editora (VHE) i porzuconego Sledge.
Drugi to nie jeden program, a zestaw kompilatorów które zamienią nasz projekt na finałową mapę. Tutaj polecam VHLT, zaktualizowane i szybsze kompilatory stworzone przez społeczność.
Taki wybór, a nie inny jest wynikiem mojego doświadczenia i chcę abyście mieli jak najłatwiej :)



3. Instalujemy (w końcu)
W załączniku znajdują się niezbędne rzeczy które musicie pobrać.
paczka jackhammer.zip   <<-- POBIERZ

Po pobraniu rozpakujcie paczkę i podążajcie za poradnikiem.
PS. W pewnym momencie pomieszałem język z polskiego na angielski w programie, ale sobie poradzicie! Polecam ustawienie angielskiego ze względu na większość poradników które są w tym języku.


Z paczki uruchamiamy plik jack_111064_win32.exe

pNew5YD.jpg

 

Przeklikujemy dalej.
2qvAqQw.jpg

Wybieramy nasz system, w dzisiejszych czasach większość ma system 64-bitowy.
413v0Jp.jpg

Wybieramy folder instalacji, musi być na tym samym dysku co counter-strike!
4bsZkkM.jpg

Tworzymy lub nie skrót w menu start.
vsZSr0V.jpg

Warto powiązać program z plikami projektów, więc zaznaczamy pierwsze dwie opcje. I tworzymy ikonę, czyli skrót na pulpicie.
A68lSoh.jpg


W następnym oknie przeglądamy nasz komputer i wybieramy plik hl.exe, który jest odpowiedzialny za naszą grę.
sqTP4CC.jpg

Przechodzimy dalej, aż do instalacji gdzie klikamy - instaluj.
84ujSVL.jpg

Po udanej instalacji zaznaczamy "Uruchom program J.A.C.K." i wciskamy "Zakończ".
KoSj6RB.jpg

Uruchomi się nam program, a z nim reklama. Zaznaczamy tak jak na zdjęciu i klikamy zamknij.
lkbbYE5.jpg

Wchodzimy w opcje, przez pasek narzędzi lub skrót F2.
LqNBxLV.jpg

W zakładce "Profile gier" przy konfiguracji klikamy "Edytuj".
n4qLZrr.jpg

Kopiujemy istniejącą konfigurację Half-Life, lub tworzymy nową jeśli jej nie macie.
f9DQGEs.jpg

Nazywamy ją jak chcemy, ale najlepiej CS lub counter-strike.
Zdg86QA.jpg

Niestety od tego momentu ustawiłem język angielski, ale układ jest ten sam.
W plikach danych gry usuwamy istniejące elementy. W tym momencie zawartość z folderu "_wrzuć do folderu z instalacją jackhammera" wrzucamy do folderu z instalacją jackhammera :D
Następnie w edytorze klikacie "Dodaj"
i dodajecie dwa pliki danych tak jak na zdjęciu.
AEqN4b0.jpg

W zakładce "Ścieżki" (directories) sprawdźcie, czy macie tak jak u mnie na zdjęciu. Jest to ważne w procesie kompilacji.
Source maps directory oznacza folder gdzie będą zapisywane wasze projekty(nie mylić z gotową mapą).
0FjzFG2.jpg

 

Zakładka "Tekstury" pozawala nam dodać pliki .wad które są paczkami tekstur, łopatologicznie są to przygotowane grafiki które można wykorzystać do wyglądu mapy - podłóg, ścian, schodów, skrzynek itp.
Polecam na początek dodawać standardowe pliki .wad, które znajdują się w folderze "half-life/valve" lub "half-life/cstrike". Zalecam dodanie na start "valve/half-life.wad" oraz "cstrike/cstrike.wad"
W paczce się znajduje plik zhlt.wad w folderze tools - musicie go wrzucić do folderu cstrike a także umieścić na liście tekstur. Jest on niezbędny!

DUkBsot.jpg

Jeśli poprzednie kroki nie sprawiły Wam problemu, to tutaj już pójdzie z górki.
Konfigurujemy zakładkę "Kompilatory" tak jak na zdjęciu, powinny one być w Waszym folderze głównym edytora.
Następnie klikamy "Zastosuj", a potem "Ok".
0wJKbWk.jpg



3. Testujemy
Jeśli wszystko skonfigurowaliście poprawnie, ten punkt to tylko mała pchełka w stosunku do tego co możecie teraz tworzyć.
 

Klikany "Plik" a następnie "Nowy", lub używamy skrótu "CTRL+N".
Pojawi się nam okno w którym klikamy OK.
0wJKbWk.jpg

 

Pojawi się nam taki obraz który przedstawia edytor wraz z startową mapą. Posiada ona 6 ścian, źródło światła i spawn, lecz to omówimy w następnej części poradnika.
REPAmnD.jpg

Zapisujemy mapę. Nazwę wybierzcie dowolną, byle już nie używaną przez inne mapy. (ctrl+S)
DfGWPwy.jpg

Następnie kompilujemy i uruchamiamy mapę testową. (F9)
R360y05.jpg

Pojawi się nam okno z konfiguracjami kompilacji, aktualnie nas interesuje tylko test więc wybieramy opcję zaznaczoną na zdjęciu.
hVToWW2.jpg

Sprawdzamy, czy w konfiguracji jest zaznaczony ostatni punkt odpowiedzialny za uruchomienie gry. Jeśli jest odznaczony, zaznacz go i klikamy OK.
vcPPMBb.jpg

Jeśli wszystko poszło sprawnie to powinna się Wam uruchomić gra wraz z mapą testową.
j1GOmlO.jpg


 

4. Zakończenie
Pierwsza mapa, chociaż trochę nie nasza już za nami. Jeśli napotkaliście błędy lub problemy, możecie pisać do mnie śmiało na PW.
Warto wysłać przy problemach wyciąg z konsoli który się zawsze pojawia po kompilacji.
W następnej części poruszymy kwestię stworzenia mapy od zera i zapoznam Was z niezbędnymi elementami.

  • Love Frag (+) 7

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Redni
      Nowych członków zapraszam do zapoznania się z Info 
      https://fragujemy.com/forum/1178-info/ 
       
      Pod tym tematem możecie udostępniać linki do profilów forumowiczów
      których widzicie na naszym serwerze only dd2.
      Otrzymają oni specjalne zaproszenie do klubu 
    • By Krystek
      Witam serdecznie.
       
      Zwracam się z pytaniem, czy jest jakaś możliwość czy program dzięki któremu wraz z instalującym się windowsem, zainstalują się moje programy?
       
    • By bolek_stw
      Witam mam problem nie mogę zainstalować sterów wyskakuje mi alert od windows że nie ma podpisu ,napisałem do supportu ale nie odpisują ;/ 
      pomożecie ?
×
×
  • Create New...