Skocz do zawartości
NervousReckless

Ustawienia graficzne, które stosują najlepsi gracze PUBG!

Rekomendowane odpowiedzi

image.thumb.png.c297b6fd883a7a9bf565b69cf51f693b.png

 

Ustawienia gry według topowych graczy

 

Portal PUBG.me opublikował bardzo ciekawy artykuł dotyczący ustawień gry, które pozwalają zoptymalizować PUBG do celów rozgrywki na poziomie profesjonalnym. 

Słowem, jeśli wydawało ci się, że zawodowcy mają wszystkie ustawienia na ULTRA, ponieważ mają potwory, a nie komputery. To tak, wydawało ci się!

Według autorów, ustawienia zostały ustalone i przetestowane z grupą najlepszych zawodników. I wyraźnie zaznaczają, że ten poradnik ma na celu optymalizacje gry na potrzeby rozgrywek profesjonalnych, a nie poprawienia wyglądu.

 

UWAGA!

w związku z zakazem modyfikacji plików konfiguracyjnych gry, zmiany w pliku .ini mogą być uznane za złamanie zasad i być karane banem! Przeczytaj oficjalną informację.

 

 

Pliki konfiguracyjne

 

 

Ta sekcja jest przeznaczona dla zaawansowanych użytkowników, którzy potrafią edytować pliki konfiguracyjne. Uwaga! Zawsze zróbcie sobie kopię zapasową edytowanych plików!

 

Gdzie szukać plików?

 

 

 

Podobnie jak autoexec.cfg w CS:GO, Playerunkown’s Battlegrounds ma również edytowalny plik konfiguracyjny, który możemy zmienić w celu poprawy wydajności.

 

Upewnij się, że gra jest wyłączona, zanim zaczniesz zmieniać plik.

Plik znajduje się w następującym miejscu:

 

C:\Users\YOUR_USERNAME\AppData\Local\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

 

Możecie do niego dotrzeć używając komendy w windowsie WIN+R i wklejając następującą komendę:

%localappdata%\TslGame\Saved\Config\WindowsNoEditor

 

Engine.ini

 

W wyżej wymienionym katalogu znajdziemy plik Engine.ini, który edytujemy i wklejamy poniższą treść:

Spoiler

[/Script/Engine.RendererSettings] r.DefaultFeature.Bloom=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusion=False
r.DefaultFeature.AmbientOcclusionStaticFraction=False
r.DefaultFeature.AutoExposure=False
r.DefaultFeature.MotionBlur=False
r.DepthOfFieldQuality=0
r.DepthOfField.MaxSize=0
r.SwitchGridShadow=0
[/Script/TslGame.TslEngine]

FrameRateCap=0

 

Te zmiany wyłączają post-efekty, dzięki temu zyskujemy na wydajności i na widoczności.

 

FrameRateCap=0 usunie odgórny limit FPS, który jest ustawiony na 144. To działanie podniesie jeszcze wydajność niektórym graczom.

 

Jeśli zmiana tego ograniczenia spowoduje lagi, wówczas spróbujcie dać je na poziomie 244 lub ustawcie wyjściową wartość = 144.

 

Ustawienia w grze

 

Grafika/ Ekran

Tryb ekranu – pełen ekran

 

Grafika / Jakość

 

  • Jakość: Niestandardowe
  • Screen Scale: 100
  • Wygładzanie krawędzi (anti-aliasing): Bardzo niskie
    • Ustawienie na bardzo niskie wyłącza wygładzanie krawędzi, co czasami pomaga wypatrzeć przeciwnika ukrywającego się w trawie/krzakach
    • Spróbujcie używać tego ustawienia zamiast modyfikacji Reshade sharpening (wyostrzanie)
    • Jeśli nie potraficie znieść ostrych krawędzi, to zmieńcie ustawienia na: niskie
  • Post-efekty (post-processing): Bardzo niskie
  • Cienie (shadows): Bardzo niskie
  • Tekstury (texture): Średnie
  • Efekty (effects): Bardzo niskie
  • Listowie (foliage): Bardzo niskie
  • Zasięg renderowania (view distance): Ultra
    • Ustawienie zasięgu na ultra, pozwoli wypatrzeć obiekty, które są bardzo daleko, niezwykle istotne przy skoku spadochronowym
  • Rozmycie w ruchu (motion blur): wyłączone
  • V-sync: wyłączone

 

Rozgrywka

  • Inventory screen character rendered: wyłączone
    • Wyłączenie tej opcji usuwa widok 3D twojej postaci po włączeniu plecaka, co korzystnie wpływa na czas ładowania ekwipunku oraz wydajność

 

Sterowanie

  • Wychlanie się – zmień przypisanie klawiszy z Q lub E na podwójne kliknięcie
    • Zmiana podyktowana tym, że bardzo trudno operować wychalniem się, gdy mamy również ochotę się poruszać (Q+A lub D+E)

 

Wyświetlanie

Niektórzy gracze korzystają z modyfikacji Reshade żeby podbić nasycenie kolorów, ale to rozwiązanie obniża FPS. Rekomendujemy ustawienie podobnego efektu poprzez ustawienia karty graficznej w panelu kontrolnym.

 

  • Dla kart Nvida, to ustawienie nazywa się cyfrowa poświata (digital vibrance), znajdziemy je w zakładce – wyreguluj ustawienia kolorów pulpitu
  • Dla kart AMD, to ustawienie nazywa się Color Saturation (Nasycenie kolorów)

 

Zmiana powyższych ustawień spowoduje, że będą one oddziaływać również poza grą. Żeby tego uniknąć, możemy skorzystać z darmowego oprogramowania, które będzie zmieniać tą wartość przy wejściu i wyjściu z gry.

 

 

Ustawienia VibranceGUI

 

  • Wybierz przycisk – Add manually
  • Znajdź ścieżkę do pliku TslGame.exe (znajdziemy go w katalogu gry)
  • Wybierz In-game Vibrancy na poziom 100%

 

Okiem Nadzorcy

 

Po wprowadzeniu powyższych zmian uzyskałem wzrost FPS na poziomie 71%. Oczywiście, wcześniej miałem ustawione większość parametrów na high lub nawet ultra. Dzięki zmianie uzyskałem efekt z średnio 55 FPS w grze (w locie było ~30-40 FPS), na średnio 95 FPS.

 

Faktem jest, że nie korzystałem z Reshade i intensywność kolorów jest irytująca, ale przeciwnicy są bardziej widoczni. Zatem zachęcam do przetestowania! Pamiętajcie o zrobieniu kopii pliku engine.ini!

 

Żródło: pubg.me

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności