Skocz do zawartości
naXe

[KOSZ] [PAWN] Liczby i praca z liczbami (odpowiedź na pytanie "co to jest %d")

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie są numery w scriptingu?
 
W scriptingu są 2 rodzaje liczb, tak jak w matematyce:
  • Liczby całe 5, 10 lub 100
  • Ułamki 5.5 lub 10.3
 
W scriptingu jest to zasadniczo ważne, jak w innych językach programowania.
Zapamiętaj raz na zawsze, że komputer jak jest pusty i żeby coś zrobił - trzeba mu "wyjaśnić".
 
 
Jak pracować z liczbami, gdzie są przechowywane i jak z nich korzystać?
 
Jeśli właśnie napisałeś kod, gdzie jest liczba, to nie będzie to co ma być i kod się nie skompiluje.
Wszystkie prace dane z pluginami są przechowywane w zmiennych lub tablicach.
Aby utworzyć prostą zmienną, w której można umieścić jedną liczbę, należy zapisać ją (utworzyć).
new g_iMyNum
new - odnosi się do utworzenia (to znaczy, że jest to nowa zmienna)
g_iMyNum - nazwa zmiennej (może być dowolna, ale żeby była zrozumiała i w języku angielskim (Latin))
 
 
Jak można umieścić liczbę w tej zmiennej?
 
Bardzo prosto lub od razu po utworzeniu jej:
new g_iMyNum = 5
Albo później:
new g_iMyNum; g_iMyNum = 5
Później jak chcesz w kodzie pluginu przejść do dowolnej funkcji, nie twórz nowej liczby i zmiennej g_iMyNum.
 
 
Tyle o liczbach całkowitych, teraz ułamki.
 
Aby zadeklarować nową zmienną ułamkową (zmiennoprzecinkową), należy dodać słowo Float do zmiennej:
new Float: g_fMyFloat
Zapisywanie bez liczby może być dokładnie tak samo jak w przypadku zwykłej liczby, ale pamiętaj, że niezbędne jest określenie ułamka:
new Float: g_fMyFloat = 5.5
Praca na liczbach, dodawanie, odejmowanie i inne działania matematyczne
 
Praca z liczbami, dodawanie, odejmowanie, nie jest takie proste, a raczej tak samo jak w niższych klasach w szkole, z jedyną różnicą, że praca nie jest z liczbami i zmiennymi, w których są przechowywane.
Dodawanie:
new g_iNum1 = 3
new g_iNum2 = 5
new g_iSum  = g_iNum1 + g_iNum2
Oznacza to, że jest to po prostu 3 + 5 = 8. Osiem jest zapisywane w zmiennej g_iSum
 
Odejmowanie:
new g_iNum1 = 8
new g_iNum2 = 5
new g_iSum  = g_iNum1 - g_iNum2
Oznacza to, że jest to po prostu 8 - 5 = 3. Trzy jest zapisywane w zmiennej g_iSum
 
Mnożenie:
new g_iNum1 = 3
new g_iNum2 = 4
new g_iSum  = g_iNum1 * g_iNum2
Oznacza to, że jest to po prostu 3 * 4 = 12. Dwanaście jest zapisywane w zmiennej g_iSum
 
Dzielenie:
new g_iNum1 = 15
new g_iNum2 = 5
new g_iSum  = g_iNum1 / g_iNum2
Oznacza to, że jest to po prostu 15 / 5 = 3. Trzy jest zapisywane w zmiennej g_iSum
 
 
Oczywiście to nie wszystkie działania, które można zrobić z liczbami, ale myślę, że znajdziecie sposoby radzenia sobie z bardziej skomplikowanymi działaniami matematycznymi, algebraicznymi i innymi.
 
 
Jak wydrukować (pokazać) wiadomość dla gracza i nie tylko do niego
 
Aby dopasować różne dane w komunikacie, są specjalne projekty, projekty dla liczb:
  • %d / %i - Aby zastąpić liczbę całkowitą
  • server_print("Zastapiona liczba: %d", liczba_calkowita)
  •  
  • %f - Aby zastąpić liczbę ułamkową
  • server_print("Zastapiona liczba ulamkowa: %f", liczba_ulamkowa)
 
Zbiór liczb. Tablice z liczbami
 
Do przechowywania zbioru liczb potrzebne są "Tablice".
Na przykład konieczne jest, aby przechować ilość fragów gracza, nie tworząc zmiennej indywidualnie dla każdego gracza.
Podczas deklarowania zmiennej, po nazwie dodaj nawiasy kwadratowe [ ] - to będzie tablica.
new g_iMyFirstArray[x]
X oznacza liczbę wartości, które mogą być przechowywane w tablicy (to uczyniło tzw. rozmiar tablicy)
 
Będziemy się odnosić do pewnej części tablicy, należy określić index. (Uwaga Indeks zaczyna się od 0, a nie jednego)
new g_iMyFirstArray[0]
 
Przykład na tablicy, która zawiera kolor w formacie RGB:
new g_iColor[3]
g_iColor[0] = 255 // RRR
g_iColor[1] = 0 // GGG
g_iColor[2] = 255 // BBB
Albo można też tak:
new g_iColor[3] = { 255, 0, 255 }

 

  • Ustrzel fraga! (+) 7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość została wygenerowana automatycznie.

 

Ten temat został oznaczony przez Moderatora jako spam i wyrzucony do -> archiwum.

Jeśli się z tym nie zgadzasz, raportuj ten post, a moderator lub administrator rozpatrzy go ponownie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Podobna zawartość

    • Przez Sunwolf
      Cześć,
      Założyłem ten wątek ponieważ nie doszukałem sie odpowiedzi w google, a mianowicie poszukuję skryptu/komendy, która ogranicza sygnały radiowe w cs 1.6.
      Coś co wyłączy mi powiadomienia na czacie czy też dzwiękowe, że ktoś rzuca grant. Wiecie, na zm mod te granaty lecą i lecą, przez co nie zawsze widzę co się dzieje na czacie, a jest to uporczywe.
      Coś tam jest w internecie z jakimś plikiem tekstowym, ale na wersji steam cs 1.6 nie ma tego folderu w pliakch gry
      Wiem, że w nowszych wersjach cs są odpowiednie komendy, ale może ktoś opracował jakiś  skrypt i się  z nim podzieli?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Polityka prywatności