-
Ostatnio przeglądający 0 użytkowników
Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
-
Podobna zawartość
-
Przez KuToRi
No siemanko, kolejny łatwy i zrozumiały (chyba) poradnik. Zapraszam do czytania i spróbowania zmienić teksturę w swoim modelu .
W tym poradniku nie będą nam potrzebne program mdldec.exe oraz guistudiomdl.exe. Będą nam potrzebne tylko 2 programy:
Half live model viewer - linkacz do pobrania w tym temacie. KLIKACZ. Oraz Jakikolwiek program do tworzenia grafik (Gimp, Photoshop itp.) Ja w tym poradniku będę korzystał z Paint.net pobrać możecie go tutaj: paint.net.4.0.9.install.zip.
I Irfanview: Irfan 32 and 64 bit.zip
Paint.net jest łatwy do zainstalowania i chyba nie muszę wam tłumaczyć jak się go instaluje .
Ok, to już mamy załatwione teraz zajmiemy się całym edytowaniem, wybieramy z folderu models jakiś model z którego chcemy edytować tekstury, w moim przypadku będzie to mp5. Dla zapominalskich Program Files>Steam>Steamapps>Common>Half-life>cstrike(nie pomylić z cstrike_downloads!!)>models.
Otwieramy model i klikamy funkcję "TEXTURES" Po czym ukaże nam się to:
Mamy teksture, jest to tekstura rękawiczek które ja będę chciał edytować aby móc wam zaprezentować jak to zrobić . Oprócz tej tekstury wybieramy jakieś inne, ja wybiorę jeszcze teksture całej broni. Gdy już wybraliśmy exportujemy je na pulpit lub do jakiegoś folderu, klikamy export i pokazuje nam się okno z możliwością wybrania miejsca zapisania tekstur, wybieramy folder bądź pulpit i gotowe . A, no i zapisujemy z nazwą jaką chcemy (w moim przypadku 1 - rekawiczki i 2 - bron).
No i pięknie, teraz jeśli już to zrobiliśmy to klikamy prawym przyciskiem myszy na plik .bmp i otwieramy za pomocą Irfanview, jak już to zrobiliśmy to klikamy na Image oraz Increase color depth:
Następnie wyskoczy nam okienko, zaznaczamy tak jak na screenie:
Jeśli już to zrobiliśmy, zapisujemy plik File>Save as. ZAPISUJEMY POD INNĄ NAZWĄ!!! Jak już zapisaliśmy to zamykamy program. Teraz zaczynam edytować naszą teksture, klikamy prawym przyciskiem myszy na teksture którą zapisaliśmy pod inną nazwą i otwieramy za pomocą jakieś programy do grafik,
No i edytujemy, możemy teraz dodawać jakąś grafike do tekstury broni lub rąk, pamiętajcie, że grafika musi być takiego samego rozmiaru jak tekstura!
Jeśli już się pobawiliśmy wystarczająco teksturą zapisujemy plik w formacie .bmp, a no i zastępujemy plik z inną nazwą tą nową teksturą którą edytowaliśmy, jeśli nam wyskoczy komunikat że "ten plik już istnieje, czy chcesz go zastapic?" klikamy tak i zamykamy program. Po tym, jak zapisaliśmy, otwieramy znowu teksture edytowana za pomoca irfanview. Klikamy Image oraz Decrease color depth i klikamy ok, w okienku musi być tak:
Jak już tak zrobiliśmy, zapisujemy plik i zastępujemy nim plik z oryginalną teksturą z tą samą nazwa którą nazywaliśmy przy eksportowaniu w programie half live model viewer, inaczej nam nie zadziała .
Ok, teraz odpalamy znowu model przechodzimy w "textures" i klikamy "Import texture" wybieramy teksture i klikamy ok, efekt powinien wyglądać tak:
Po czym możemy sprawdzić w "Weapon origin" jak to wygląda z podglądu 3 kamery? (jakoś tak xd).
Jak nam wszystko się podoba, zapisujemy plik i nazywamy go tak samo jak bieżący model w folderze models, czyli w moim przypadku to v_mp5.
Kopiujemy do folderu, odpalamy gre i cieszymy się inną teksturą, gratki.
Dobra, to już koniec, myślę, że wszystko pięknie ładnie wyjaśnione, jeśli macie jakieś problemy z tym to pisać na pw forum lub steam oraz discord .
A, no i pamiętajcie że tak samo robimy z każdą inną teksturą misie <3.
Pozderki.
PS. sorry za anime wy najgorsi hejterzy XD
-
Przez KuToRi
Siemka, tak jak obiecałem kolejny poradnik tym razem związany z Usuwaniem animacji broni. Miłego czytania .
Żadne inne programy nie będą nam potrzebne, link do nich macie tutaj.
A więc zaczynajmy, na samym początku wybierzmy sobie broń z której chcemy usunąć jakąś animacje, w moim przypadku będzie to m4a1.
Program Files>Steam>Steamapps>Common>Half-life>cstrike(nie pomylić z cstrike_downloads!!)>models.
Skopiujmy ten model do folderu którego chcemy żeby nie było syfu na pulpicie jak już pisałem w poprzednim poradniku.
Odpalamy drugi folder z programami do kompilacji i dekompilacji, przeciągamy model do programu mdldec.exe i pojawiają nam się pliki których nie usuwamy .
Odpalamy plik z modelem i dajemy "origin" w celu wybrania animacji którą chcemy usunąć. Pod "Model display", "body parts" oraz "textures" mamy napis "Animation sequence" a pod nim "idle", klikamy na to i ukaże nam się kilka napisów, są to animacje, wybieramy które chcemy, w moim przypadku będzie to "Draw" "draw unsil" "reload" "reload unsil" Wydaję się być dużo ale wcale tak nie jest .
Odpalamy plik .qc i zjeżdżamy na sam dół, ujrzymy tam napis 14 animation sequence(s) (w innych modelach może być inna liczba animacji), nas interesuje głównie teraz "draw" "draw unsil" oraz "reload" i "reload unsil"
W $sequence "reload" "reload" fps tutaj wpisujemy 1300. jeśli chcecie aby animacja szła wolno, wpisujemy np. 12. Tak samo robimy z pozostałymi animacjami. A wygląda to tak:
Zapisujemy plik i przeciągamy go do guistudiomdl.exe i klikamy "compile", jeśli wszystko poszło jak należy, zamykamy program i kopiujemy model do folderu models.
No i to tyle, mam nadzieję że wszystko pięknie ładnie wyjaśniłem, nie jest to trudne, jest to bardzo łatwe i nie potrzeba dużo czasu aby usunąć animację z broni.
Pozderki misie.
-
Przez KuToRi
Cześć, postanowiłem stworzyć poradnik jak Zmienić pozycję broni w cs 1.6. Życzę miłego czytania mojego amatorskiego poradnika .
Dobrze, zacznijmy od programów które będą odbywać tu znaczącą role, a pobrać możecie je tutaj:
Programy..rar
Znajdziemy w folderze guistudiomdl.exe program który jest kompilatorem, będzie on nam potrzebny gdy zakończymy naszą pracę z edytowaniem pozycji broni .
mdldec.exe program który odpowiada za dekompilacje naszego modelu w celu edytowania pliku .qc
i studiomdl.exe bez którego nie skompilujemy pliku .qc
Oraz program do podglądu broni/modelu Half life model viewer: HLMV.rar
Dobra, programy mamy wytłumaczone, teraz przejdziemy do dalszej części poradnika.
Teraz wybieramy jakiś model z folderu models. folder models można znaleźć w następujących folderach:
Program Files>Steam>Steamapps>Common>Half-life>cstrike(nie pomylić z cstrike_downloads!!)>models.
Jak już mamy folder to wybieramy jakiś model, w moim przypadku to będzie mp5.
Tworzymy nowy folder o nazwie jakiej chcemy i tam kopiujemy nasz model, polecam skopiować do folderu ponieważ robienie tego na pulpicie jest bezsensowne i będziecie mieć syf od wszystkich plików modelu.
Gdy już skopiowaliśmy model przejdźmy do dekompilacji modelu, przeciągamy nasz model do ikony programu mdldec.exe. Po zrobieniu tego ukażę nam się trochę plików które są ważnymi plikami i nie należy ich usuwać!
jak widać, mamy kilka plików o zakończeniach .smd .bmp ale nas interesuję plik v_mp5.qc (w waszym przypadku inny.) Włączamy plik .mdl oraz .qc. plik .qc otwieramy za pomocą notatnika lub innego programu do edytowania tekstu.
Wyświetli nam się okno z modelem klikamy weapon origin w dolnym pasku:
Gdy już to zrobiliśmy to między "weapon origin" a "Fullscreen" mamy na dole 3 kolumny z liczbami 0.000000.
w tych kolumnach ustawiamy nasze zmiany w pozycji broni, dokładnie wam wytłumaczę co poszczególne kolumny robią . Pierwsza kolumna przesuwa nam broń na prawo lub lewo. -1 lewo, 1 w prawo, tych zer na przodzie nie ruszamy!!! Ja sobie ustawiłem -1 czyli w lewo, nie polecam dawać więcej niż -3 ponieważ prawie nie będzie widać naszego modelu samej prawej strony to nie dotyczy ponieważ mamy więcej wolnego miejsca .
2 kolumna przesuwa nam model do przodu bądź do tyłu, -1 do tyłu, 1 do przodu, ja w tej kolumnie ustawiłem 2 lecz wy możecie mieć jeszcze dalej lub bardziej do tyłu.
3 kolumna przesuwa nam wysokość broni -1 do góry, 1 do dołu, w tej kolumnie zaznaczyłem -1 ale to oczywiście wasz wybór jak będziecie mieć.
Dobrze, mamy już ustawioną pozycje i teraz uruchamiamy plik .qc. Dopisujemy pod $cliptotextures "$origin" i tam dopisujemy nasze liczby ustawione w programie podglądu broni (WPISUJEMY TYLKO SAME NP. -2, 1, -2, BEZ ZER!!!) wygląda to tak:
Gdy już to zrobiliśmy zapisujemy plik (ctrl+s).
Teraz przeciągamy plik .qc do kompilator guistudiomdl.exe
Wyświetli nam się okno, klikamy qc source i ujrzymy tam nasze ustawienia modelu .
Klikamy compile i gdy będzie wszystko ok ukaże się nam wiadomość:
Zamykamy program i przenosimy model do folderu models.
Uruchamiamy grę i możemy się cieszyć inną pozycją modelu .
Mam nadzieję że poradnik się spodobał, jeśli czegoś nie rozumiecie, lub nie działa wam, piszcie pw.
A już niedługo ukażę się poradnik jak usunąć animację z broni
Pozderki misie kochane
-